جایگاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانیNTU

 | تاریخ ارسال: 1399/8/6 | 



دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس رتبه بندی جهانی NTU ، جایگاه خوبی در رشته های مختلف کسب کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه ملی تایوان از سال ۲۰۰۷ دانشگاه‌های جهان را بر اساس کمیت و کیفیت عملکرد آنها در مقالات علمی مورد رتبه بندی قرار می‌دهد و هر ساله ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را معرفی می‌کند.
این نظام علاوه بر رتبه بندی کلی، ۳۰۰ دانشگاه برتر را در ۶ زمینه و ۱۴ موضوع رتبه بندی می‌کند. هدف این نظام رتبه بندی، ارزیابی عملکرد علمی موسسه‌ها به ویژه عملکرد پژوهشی آنها بر پایه شاخص‌های عینی و بدون سوء گیری است.
ارزیابی در این نظام، در ۸ شاخص و سه محور بهره‌وری پژوهش، تاثیر پژوهش و تعالی پژوهش انجام می‌شود. اطلاعات شاخص‌های این نظام از نمایه نامه‌های استنادی «وب آو ساینس»، «شاخص اچ» و «کلاریویت آنالیتیکس» استخراج می‌شود.
دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه مهندسی دارای رتبه ۱۲۷ بین المللی است و در بین دانشگاه های ایران پس از دانشگاه تهران رتبه دوم کشوری را دارا می باشد.
همچنین در رتبه بندی  موضوعی  دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه ۳۳ در مهندسی مکانیک ، رتبه ۶۵ در ریاضیات، رتبه ۱۱۹ در علوم کامپیوتر، رتبه  ۱۴۵ در مهندسی الکترونیک، رتبه ۱۶۱ در علم مواد، رتبه ۱۷۱در مهندسی شیمی و رتبه ۱۷۳ در مهندسی عمران  را به خود اختصاص داده است.
گزارش سال ۲۰۲۰ نظام رتبه‌بندی NTU حاکی از این است که دانشگاه‌های کشور در موضوعات مهندسی حضور پررنگی دارند
.

دفعات مشاهده: 1620 بار   |   دفعات چاپ: 193 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر